• Wie is uw mondhygiëniste

    Mijn naam is Ebru Erat. Ik ben vanaf het jaar 2000 als mondhygiëniste werkzaam. De eerste 4 jaar was ik verbonden aan een algemene tandartsenpraktijk in Utrecht. Daarna, van 2004 tot 2009, werkte ik in een mondhygiëne praktijk in Vianen. Sinds 2009 ben ik als vrijgevestigd mondhygiëniste werkzaam in De Dreef in Overvecht.

    Als mondhygiëniste hecht ik eraan om op een rustige en open manier met mijn cliënten om te gaan. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om uw gebit nog beter te onderhouden. Daarom volg ik regelmatig bij- en nascholingscursussen. Ook ben ik lid van de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten en staat mijn praktijk ingeschreven in het KwaliteitsRegister Mondhygiënisten (KRM).
  • Wat is een mondhygiënist?

    Een mondhygiënist is een op Hbo-niveau opgeleide paramedicus, werkzaam binnen de mondzorg. De titel mondhygiënist is een bij wet beschermde titel en mag alleen gevoerd worden door diegene die in het bezit is van het diploma mondhygiënist.
  • Wat doet de mondhygiënist?

    Een gezond, schoon en stralend gebit en gezond tandvlees - wie wil dat niet? Door goed te poetsen en tussen de tanden en kiezen te reinigen heeft u daar natuurlijk zelf veel invloed op. Maar ook de mondhygiëniste kan een belangrijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van uw gebit, tandvlees en mondhygiëne.

    De taken die de mondhygiënist uitvoert zijn in eerste instantie gericht op de preventie – het voorkomen van cariës (gaatjes in tanden en kiezen) en tandvleesaandoeningen. Daarnaast voert de mondhygiënist ook curatieve taken uit (= gericht op genezing), zoals het behandelen van tandvleesaandoeningen en het voorkomen van verder botverlies.
  • Afspraak maken

    Sinds mei 2006 is de mondhygiëniste rechtstreeks toegankelijk. Patiënten hebben geen verwijzing meer nodig van hun tandarts voor behandeling door de mondhygiëniste. Verwijzing door uw eigen tandarts blijft uiteraard mogelijk.

    In geval van verhindering wordt u verzocht daarvan ten minste 24 uur van te voren bericht te geven. De gereserveerde tijd zal u anders in rekening worden gebracht.

    Telefoonnummer: 06-5399 2621
  • Vergoeding

    Onze praktijk heeft geen overeenkomsten met zorgverzekeraars. Dit zou kunnen betekenen dat sommige verzekeraars onze zorg niet aan u vergoeden. Kijkt u uw polis hierop goed na. Komt u er niet uit, neem contact op met uw zorgverzekeraar.

    Volwassenen moeten, om voor vergoeding in aanmerking te komen, een aanvullende verzekering voor mondzorg hebben afgesloten. Kinderen krijgen de mondzorg vanuit de basisverzekering vergoed.

    Het komt voor dat u een nota heeft ingestuurd naar uw verzekeraar die niet vergoed wordt, omdat uw aanvullende tandartsverzekering de behandeling niet dekt. Onze ervaring is dat de klantenservice van de verschillende verzekeraars u dan nogal eens het advies geven om ons te verzoeken een andere code op de nota te zetten zodat deze wel vergoed wordt. Hieraan zullen wij niet meewerken. De behandeling die door ons in rekening gebracht wordt is de behandeling die past bij de diagnose die bij u gesteld is. De klantenservice van de verzekeraar is niet uw behandelaar en weet niet welke diagnose bij u gesteld is. De klantenservice mag u dus nooit dit advies geven.
  • Betaling

    Ik heb mijn administratie uitbesteed aan Infomedics. Deze declareert de kosten rechtstreeks aan uw zorgverzekeraar.

    Samenwerking met Infomedics

    In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

    Website Infomedics

    Op de website van Infomedics kunt u veel zaken snel een eenvoudig regelen. U hoeft geen rekening te houden met de openingstijden van de Servicedesk en kunt uw zaken regelen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt.

    Wilt u een betalingsregeling treffen of de status van betaling controleren, dan raden wij u aan dit direct via de website van Infomedics te regelen.

    Betalingsregeling treffen

    Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u een betalingsregeling treffen. Dit kunt u eenvoudig via de website van Infomedics regelen. Klik op de onderstaande link en vul het formulier volledig in. Betalingsregeling Infomedics.

    Status van uw betaling controleren

    Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het 13-cijferige nummer dat op rekening staat in en controleer of uw rekening is betaald.

    Overige vragen

    Heeft u een andere vraag, kijk dan eerst bij de Veelgestelde vragen op de website van Infomedics. De kans is groot dat u daar al het antwoord vindt op uw vraag.

    Contactgegevens

    Telefoonnummer: 036 - 20 31 900 Email: rekening@infomedics.nl
    Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.
  • Klachten

    Wij gaan uiterst zorgvuldig te werk en doen er alles aan de zorg te bieden die u nodig heeft. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de kwaliteit van de verleende zorg. In dat geval vragen wij u dit aan ons kenbaar te maken en zullen wij eerst proberen een oplossing te vinden. Bent u nog niet tevreden dan kunt u zich wenden tot de Landelijke Klachtencommissie Paramedici Eerste Lijn. De commissie behandelt en beoordeelt uw klacht. Aanvullende informatie over klachtenprocedures kunt u verkrijgen via het secretariaat Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn:

  • Handige links